Sałatka z fetą i granatem

Nastała wspaniała pora roku obfitująca w smaczne, zdrowe i kolorowe owoce i warzywa. Warto z tego korzystać, sezonowe produkty mają wyśmienity smak i pełno wartości odżywczych. Sałatki sprawdzą się w upalne dni z dodatkiem pieczywa jako danie lub jako dodatek do obiadu czy kolacji.

Wartość odżywcza 1 porcji bez pieczywa:

  • Energia: 371 kcal
  • Białko: 12,2 g
  • Tłuszcze: 20,9 g
  • Węglowodany: 39,2 g

Składniki na 1 porcję:

  • Garść rukoli (20 g)
  • Ser feta (50 g)
  • Pomidor (170 g)
  • Gruszka (100 g)
  • Plaster cebuli czerwonej (20 g)
  • Dwie łyżki pestek granatu (30 g
  • Łyżka pestek dyni (10 g)
  • Łyżeczka oliwy z oliwek (5 g)
  • Łyżka miodu (16 g)

Przygotowanie:

Gruszkę, pomidora i cebulę umyć i pokroić a granat obrać. Do misy wrzucić rukolę, dodać pokruszony ser feta, pokrojone warzywa i owoce. Całość polać miodem i oliwą z oliwek i wymieszać, na koniec posypać pestkami dyni. 

Przepis autorstwa Katarzyny Burakiewicz, stażystki Poradni Mój Dietetyk Poznań.
Opiekun stażu: dietetyk Agnieszka Pompecka.