Lekki sernik bezglutenowy

Przygotowanie:

Sernik to typowe ciasto polskie, które gości na stołach wielu osób, szczególnie w okresie świątecznym. Propozycja serniczka light może być wykorzystana jako deser lub propozycja słodkiego posiłku.



Wartość odżywcza 1 porcji:

  • energia: 129 kcal;
  • białko: 10,3 g;
  • tłuszcze: 4,8 g;
  • węglowodany: 11,96 g;

Składniki:

  • Kostka twarogu półtłustego (200g)
  • 1 budyń waniliowy (bez cukru)
  • Jogurt naturalny (200 g)
  • 2 jaja (120 g)
  • 2 łyżki miodu (24 g) (lub słodzik)
  • 3 brzoskwinie z puszki (180g)
  • łyżka masła do wysmarowania blachy

Sposób przygotowania:


Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywno. Żółtka, jogurt, budyń i miód zmiksować z twarogiem przy użyciu blendera. Masy delikatnie połączyć przy pomocy łyżki. Całość umieścić w tortownicy o średnicy 20 cm wysmarowanej masłem. Na wierzchu przystroić owocami. Piec w piekarniku nagrzanym do 150 stopni przez około 40 minut. Smacznego!



Oryginalny przepis pochodzi ze strony Create Your Health



DSCN4094



Mariola_Kowalska-01

Mariola Kowalska
dietetyk