Większość z nas, dietetyków, marzy o tym by otworzyć własny gabinet dietetyczny. Wówczas stajemy przed wyborem – działać samodzielnie czy prowadzić działalność pod znaną i rozpoznawalną marką?
Wierzymy, że dzięki swojej pracy, wiedzy i doświadczeniu, zbudujemy silną markę osobistą i zdobędziemy oddanych klientów, którzy z czasem polecą następnych. Model pracy w pojedynkę, choć sprawdzi się przez pewien czas, na dłuższą metę może okazać się nieopłacalny, dlatego, że koszty prowadzenia własnej działalności nie są najniższe. Zgodnie z badaniami, o których mowa w artykule Gabinet Franczyzowy konta własny, znajdującym się na portalu dietetycy.org “w prywatnym biznesie po pierwszym roku, działalność kontynuuje zaledwie 62% indywidualnych firm, podczas gdy w przypadku firm franczyzowych aż 97%. Natomiast po dziesięciu latach utrzymuje się tylko 18% indywidualnych firm, a przedsiębiorstw franczyzowych pozostaje na rynku aż 72%”. Winą takiego stanu rzeczy nie jest z pewnością brak odpowiedniego wykształcenia czy przygotowania do zawodu dietetyków otwierających własne placówki, a brak praktycznego doświadczenia w prowadzeniu własnego biznesu i jego promocji.
Żyjemy w czasach, w których wymaga się od nas więcej. Dziś ukończenie studiów, stworzenie własnej strony internetowej czy zakup profesjonalnej wagi i analizatora to za mało. Konkurencja na rynku usług dietetycznych jest spora. Jak zatem sprawić by klienci umawiali się na wizyty właśnie do Ciebie?
Personal branding, czyli budowanie marki osobistej
Wybierając zawód dietetyka, musimy mieć świadomość, że odtąd będziemy pracować na swój rachunek i na swój wizerunek zawodowy. Personal branding, czyli strategia marketingowa, która polega na budowaniu reputacji i podnoszeniu swojej wartości biznesowej na rynku, jest dziś nieodzownym elementem każdego biznesu. Budując swoją osobistą markę należy pamiętać, że komunikat, który przekazujemy o sobie, musi być spójny na wszystkich płaszczyznach naszej komunikacji z klientem.
Aby nasza marka osobista odnosiła sukcesy, musimy zdobyć odpowiednie wykształcenie i doświadczenie praktyczne, ciężką pracą zjednać sobie uznanie klientów, opracować materiały dietetyczne niezbędne do pracy z klientem, a także stworzyć materiały reklamowe/promocyjne. Wypracowanie know-how firmy jest dość czasochłonnym zajęciem, zwykle wymaga wielu lat pracy i ciągłej analizy skuteczności tych działań, po to by wybierać te, które przynoszą najlepsze efekty. Nie należy zapominać, że w tym wszystkim dietetyk ma również sporo pracy związanej z obsługą i prowadzeniem klienta czy układaniem jadłospisów.
Każdy dietetyk powinien także nieustannie dbać o swój rozwój – uczestnicząc w kursach z zakresu dietetyki, pracy z klientem, z zakresu marketingu czy zarządzania. Każde ze wspomnianych działań zabiera nie tylko mnóstwo czasu, ale także generuje znaczne koszty – czy stać na nie początkującego dietetyka?
Dlaczego warto rozważyć franczyzę?
Niezależnie od tego czy pracujemy na etacie, zakładamy własną działalność czy też prowadzimy gabinet w systemie franczyzowym, powinniśmy postrzegać siebie jako osobę indywidualną – gdyż to my jesteśmy twarzą naszej firmy. Jak zatem ma się do tego współpraca dietetyka z marką oferującą franczyzę?
Nadrzędnym celem działania systemu franczyzowego, jest pomoc dietetykowi w promocji jego marki osobistej, poprzez sprawdzone narzędzia i rozwiązania, które dla niego w pojedynkę generowałyby zbyt duże koszty. Rozwiązania oferowane przez markę o ugruntowanej pozycji na rynku pozwalają mu wyróżnić się na tle konkurencji, pozyskać większą ilość klientów, drożej wycenić usługę dietetyczną i uzyskać długofalowe powodzenie.
Choć dietetyk posiada koszty z tytułu udziału w systemie franczyzowym, to w obliczu możliwości zarobkowych, które otrzymuje wraz z narzędziami i know-how firmy, dostaje świetną okazję do rozwoju i szansę na karierę w branży!
Jakie korzyści wynikają ze współpracy z siecią poradni Mój Dietetyk?
W ręce każdego franczyzobiorcy oddajemy możliwość korzystania z rozpoznawalnej marki oraz sprawdzonego know-how z gotowymi schematami działań, które sprawdziliśmy przez lata. Oferujemy także doradztwo prawne i gospodarcze z zakresu prowadzenia własnego gabinetu dietetycznego, a także obsługę księgowo-kadrową w sprawdzonej firmie.
Decydując się na współpracę franczyzową z siecią Poradni, dietetyk unika dużego wydatku, jakim jest stworzenie i rozwijanie profesjonalnej strony internetowej. Każdy współpracujący z nami dietetyk otrzymuje dedykowaną subdomenę. Na stronie danej poradni znajdują się szczegółowe informacje o dietetyku przyjmującym w danym mieście, a także informacje odnośnie oferty dla klientów indywidualnych i biznesowych, dział artykułów, przepisów i aktualności, nad którym pieczę sprawuje dział marketingu. W trosce o jak najlepszy odbiór i zainteresowanie prowadzimy także marketing internetowy – SEO/SEM, marketing regionalny, zapewniamy odpowiednią prezentację w internecie oraz niezbędne projekty materiałów reklamowych.
Rozpoczynając współpracę z siecią poradni Mój dietetyk, każdy Franczyzobiorca otrzymuje bazę gotowych materiałów marketingowych, przepisów i wielu darmowych narzędzi, które usprawniają pracę i pozwalają na obsłużenie większej ilości klientów, a co za tym idzie umożliwiają czerpanie większych zysków.
Dbamy o rozwój naszych partnerów oferując ciągłe wsparcie mentora, który pomaga zwiększyć kwalifikacje zawodowe. Zapewniamy PODRĘCZNIK OPERACYJNY zawierający know-how pracy w poradni Mój Dietetyk, a także specjalistyczne szkolenia merytoryczne i coachingowe. Przeprowadzamy także szkolenia z technik sprzedażowych oraz działań marketingowych. A każdemu początkującemu Franczyzobiorcy oferujemy intensywny nadzór w pierwszym roku prowadzenia poradni – co daje mu poczucie bezpieczeństwa i gwarancję właściwych wyborów biznesowych.
Podsumowanie
Korzystaj z doświadczenia, sprawdzonych rozwiązań i narzędzi – świadomie buduj swoją markę pod okiem specjalistów z Mojego Dietetyka. Pamiętaj, że prowadzenie gabinetu pod naszym szyldem daje Ci rozpoznawalność, generuje znacznie niższe koszty w porównaniu z kosztami prowadzenia pojedynczego gabinetu, a przy tym w dalszym ciągu pozwala Ci na budowanie własnego wizerunku specjalisty. Mamy świadomość tego, że z czasem na rynku pozostaną tylko gabinety posiadające rozpoznawalną markę, najkorzystniejsze usługi i świetny marketing. A o to dużo łatwiej i znacznie taniej zadbać w grupie!
Sprawdź jakie korzyści przyniesie Ci partnerska współpraca z siecią Mój Dietetyk!
Bibliografia:
- Gabinet franczyzowy kontra własny. Który model daje więcej korzyści i pozwala osiągnąć przewagę nad konkurencją?
- Dietetyk powinien dbać o swój wizerunek
- Marka osobista w siedmiu krokach
- Marka osobista w dietetyce
- Jak zarabiać w dietetyce? Marzenia kontra chłodna kalkulacja.