Motywator dietetyczny. Poznaj sposoby na skuteczną walkę z kilogramami!

Wydaje się proste – ważąc 10 kilogramów za dużo, zaczynasz jeść mniej, włączasz aktywność do swojego życia i patrzysz jak kilogramy same lecą w dół. Skoro to takie proste, to dlaczego na świecie rośnie epidemia nadwagi i otyłości? Dlaczego po raz kolejny sięgasz po dietę i reżim? Myślisz, że już nigdy nie schudniesz na zawsze, choć może łatwiej uwierzyć Ci w to, że stosujesz nieodpowiednią dietę. Jako motywator dietetyczny mam dla Ciebie zadanie! Zanim przejdziesz do odchudzania – opracuj plan!

Dlaczego chcę być szczupła?

Motywacja to szereg powodów i inspiracji do podjęcia zmiany. W przypadku odchudzania pierwszym krokiem do sukcesu jest znalezienie własnej, szczerej odpowiedzi na pytanie: dlaczego właściwie chcę schudnąć? Po co chcę przejść drogę od obecnej masy ciała do mniejszej, która jest moim celem? Zatrzymaj się i pomyśl co takiego zmieni się w Twoim życiu jak schudniesz. Zaplanuj minimum 15 minut, aby pomyśleć o wartościach jakimi się kierujesz, czego potrzebujesz, a także jakich emocji doświadczasz. Koniecznie zapisz efekt swoich przemyśleń. Wróć do nich, jeżeli w procesie chudnięcia napotkasz trudności. Powrót do powodów podejmowania odchudzania, w momencie kiedy nie masz siły wytrwać, jest zastrzykiem energii i motywacją płynącą z Twojego wnętrza.

Znajdziesz tu kilka pytań, które mogą być pomocne w szukaniu odpowiedzi na pytanie dlaczego chcesz być szczupła:

 

  • Co się zmieni jak schudniesz?
  • Dlaczego schudnięcie jest dla Ciebie ważne?
  • Co zyskasz kiedy już będziesz szczupła?
  • Co stracisz jeśli nie schudniesz?
  • Jakie swoje potrzeby zaspokoisz chudnąć?
  • Kim się staniesz jak schudniesz?
  • Kto jeszcze zyska na tym, że zmienisz styl życia i schudniesz?

 

Deklaracja na piśmie

Wiesz już dlaczego chcesz zmienić masę ciała. Napisz co chcesz wypracować i osiągnąć. Doprecyzuj najbardziej, jak tylko to możliwe.
Pomocne mogą być odpowiedzi na pytania:
Ile kilogramów, do kiedy oraz z jaką szybkością będziesz chudła?
Jakim sposobem i jak często będziesz weryfikowała uzyskiwane efekty?
Kiedy będziesz mogła powiedzieć, że ważysz tyle ile trzeba, tyle ile sobie założyłaś? Sformułuj swoje myśli tak, aby motywowały Cię do działania!

 

Zadbaj o pełen sukces

Masz jasność swojego działania. Chcesz schudnąć i jest to dla Ciebie ważne. Czas na przemyślenie trzech kluczowych kwestii.

Realny plan

Czy schudnięcie 10 kilogramów w 6 tygodni jest możliwe w ustalonym przez Ciebie czasie?
Czy działania związane z chudnięciem są możliwe w Twojej obecnej sytuacji finansowej rodzinnej i zawodowej?
Jak widzisz pogodzenie jasnych wytycznych dotyczących ilości i jakości jedzenia zawartego w menu ze spontanicznym i bardzo towarzyskim trybem swojego dotychczasowego życia?

Schudnięcie najwyższym priorytetem na tu i teraz

Masz mnóstwo zadań i zobowiązań.
Czy odchudzanie plasuje się w pierwszej trójce spraw najważniejszych? Niższe pozycje mogą oznaczać, że schudnięcie przegra z mnóstwem innych zobowiązań. Jeżeli bierzesz sprawę na poważnie – przemyśl i zapisz, z których zadań obecnie wykonywanych zrezygnujesz, aby móc podjąć działania związane z odchudzaniem?

Chudnąć miło i przyjemnie

Istnieje wiele metod i sposobów aby schudnąć. Który z nich będzie atrakcyjny dla Ciebie? Dostosuj cały proces pod swoim kątem. Czego potrzebujesz, aby schudnąć skutecznie w swój unikatowy i niepowtarzalny sposób?

Wpadki i rozczarowania

Trudności i kryzysy przychodzą w czasie odchudzania. To sygnał, że potrzeba nowej strategii, a nie powód do poddania się czy rezygnacji. W chwilach kiedy słabnie motywacja, pojawia się lęk czy bezsilność – działaj!
Wykonaj krok do przodu, może być mniejszy, ale do przodu.

Jeżeli nie przemyślisz powyższych kwestii i nie podejmiesz właściwych działań sama motywacja i silne emocje nie wystarczą. Najlepszym motorem odchudzania jest automotywacja. Źródłem motywacji mogą być przekonania bliskich Ci osób, które wierzą w Twój sukces i ich doping. Motywator dietetyczny wspiera Cię, abyś sama odkrywała w sobie niekończące się pokłady motywacji, z których będziesz w przyszłości czerpać samodzielnie siłę do skutecznego przejścia przez proces odchudzania i utrzymania nowej wymarzonej masy ciała.

 

POZNAJ 10 SKUTECZNYCH NARZĘDZI COACHINGOWYCH