Śniadaniowy deser z owocami

Bardzo prosta i szybka propozycja na śniadanie. Pełnowartościowy posiłek dostarczający dużej ilości białka, witamin i składników mineralnych. Idealnie sprawdzi się na letnie poranki. Zamiast jagód i borówek, można użyć innych ulubionych owoców.

Wartość odżywcza w 1 porcji:

  • Energia: 432 kcal
  • Białko: 22,4 g
  • Tłuszcze: 10,2 g
  • Węglowodany: 66,7 g

Składniki na 1 porcję:

  • Skyr (150g - 1 opakowanie)
  • Jagody (50g - 1 garść)
  • Nasiona chia (20g - 2 łyżki)
  • Mleko 2% (40g - ⅕ szklanki)
  • Miód (5g - 1 łyżeczka)
  • Amarantus ekspandowany (10g - 2 łyżki)
  • Banan (80g - 1 mała sztuka)
  • Borówka (50g - 1 garść)

Przygotowanie:

Dzień wcześniej zalać nasiona chia mlekiem, wymieszać z miodem i schować do lodówki na kilka godzin. Po upływie tego czasu, na dno szklanki wyłożyć jogurt, następnie warstwę jagód i wyjęte z lodówki nasiona chia. Kolejno wsypać amarantus, ułożyć  plastry pokrojonego banana i na wierzch borówki.