Proteinowa pizza na spodzie z twarogu

Dla wielu osób pizza jest jedną z ulubionych potraw. Niestety, jest także źródłem dużej ilości kalorii. Mamy na to sposób - proteinowa pizza na spodzie z twarogu! W porównaniu z tradycyjną pizzą dostarcza o wiele mniej kalorii, jest także źródłem pełnowartościowego białka, przez co świetnie sprawdzi się podczas odchudzania oraz jako posiłek dla sportowców.

Wartość odżywcza 1 porcji:

  • Energia: 515 kcal
  • Białko: 52 g
  • Tłuszcze: 17 g
  • Węglowodany: 35 g
  • Potas: 830 mg
  • Wapń: 430 mg
  • Magnez: 80 mg
  • Cynk: 5 mg
  • Żelazo: 5 mg

Składniki na 2 porcje:

  • Spód:
  • kostka chudego twarogu (250g)
  • 2 jajka (120g)
  • mąka pszenna tortowa (50g)
  • płatki owsiane błyskawiczne (30g)
  • Wierzch:
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego (50g)
  • ser żółty (60g)
  • 4 pieczarki (100g)
  • 5 plastrów szynki z indyka (50g)
  • mała garść szpinaku (20g)

Przygotowanie:

Twaróg, jajka, mąkę i płatki należy ugnieść ze sobą. Całość można doprawić solą i innymi przyprawami do smaku (w mnie jest to oregano). Następnie powstałą masę należy wyłożyć na blachę pokrytą papierem do pieczenia. Aby pizza lepiej odchodziła od papieru, można delikatnie posmarować go olejem. Całość pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 15 minut.
Po wyjęciu ciasta z piekarnika smarujemy je koncentratem pomidorowym. Następnie na wierzchu układamy szynkę i pokrojone pieczarki, posypujemy startym serem. Pizza trafia znowu do piekarnika na 10 minut. Po wyjęciu całość dekorujemy liśćmi szpinaku.
Smacznego!

Przepis autorstwa Damiana Wiśniewskiego, stażysty Poradni Mój Dietetyk w Poznaniu.
Opiekun stażu: Agnieszka Pompecka