Wegańskie curry z mango na czarnym ryżu

Przygotowanie:

Na pewno każdy z Was poznał już różne smaki curry, ale czy próbowaliście curry na słodko-pikantny sposób z mango, zamiast mięsa? To jedno z Naszych ostatnio ulubionych dań.



Wartość odżywcza:

  • Energia 620 kcal
  • Białko 10 g
  • Tłuszcze 26 g
  • Węglowodany 91 g

Składniki:

  • 2 mango
  • 2 marchewki
  • 2 papryki czerwone
  • 2 papryki żółte
  • puszka mleczka kokosowego
  • szklanka czarnego ryżu
  • kurkuma, słodka papryka, chilli, imbir, oregano, mielona kolendra,
  • świeża natka pietruszki
  • łyżka oleju kokosowego

Przygotowanie: Na rozgrzanym oleju kokosowym dusimy marchew i paprykę pokrojone uprzednio w kostkę, dusimy pod przykryciem przez ok. 10 min. Następnie dodajemy wymieszane dokładnie mleczko kokosowe i dodajemy mango pokrojone w kostkę. Dodajemy wszystkie przyprawy oprócz natki pietruszki, gotujemy jeszcze 15 – 20 min na małym ogniu, W międzyczasie gotujemy czarny ryż na wodzie w stosunku 2:1. Mieszamy ryż z curry i posypujemy danie natką pietruszki. Smacznego!



IMG_4925



IMG_4931



Zuzanna Wieła Dietetyk Wronki-22

Zuzanna Wieła
dietetyk