Hummus z mango i papryczkami chilli

Masz dość kanapek z serem i wędliną? Wypróbuj pastę z soczewicy z pomidorami! Wyrazisty smak uzyskasz dzięki dodatkom, takim jak oliwki czy szczypior.

Wartość odżywcza dla 1 porcji:

  • Energia: 208 kcal
  • Białko: 7,4 g
  • Tłuszcze: 9,5 g
  • Błonnik pokarmowy: 4,5 g
  • Węglowodany: 26 g

Składniki na 5 porcji:

  • 150 g Ciecierzyca, nasiona suche
  • 200 g Mango
  • 30 g Oliwa z oliwek
  • 15 g Tahini
  • 1 ząbek czosnku
  • 5 marynowanych małych papryczek chilli (w zależności od ulubionego stopnia ostrości)
  • sok z cytryny (1/4 szt.) i pomarańczy (1/3 szt.)
  • szczypta soli

Przygotowanie:

Ciecierzycę przygotować według przepisu na opakowaniu. Po ostudzeniu zmiksować z oliwą, mango, tahini, czosnkiem, sokiem z cytryny oraz pomarańczy. Całość doprawić do smaku odrobiną soli i wymieszać z drobno posiekaną papryczką chilli.