Kofeina – wróg Twojego dziecka

kawa

Większości rodzicom w życiu nie przyszłoby do głowy, by podać swoim dzieciom filiżankę kawy. Nie biorą jednak pod uwagę, że ich dzieci piją inne napoje zawierające kofeinę…

Według kanadyjskich zaleceń dzieci w wieku przedszkolnym nie powinny spożywać więcej niż 45 miligramów kofeiny dziennie. Przykładowo – w puszcze Coca-Coli znajduje się 30 mg kofeiny. Kofeina to substancja, która występuje w naturze. Można ją znaleźć w liściach i nasionach wielu roślin. Jest jednak również otrzymywana sztucznie. Określana jest jako lek, ponieważ stymuluje układ nerwowy. W mniejszych ilościach może sprawić, że ludzie będą czuć się bardziej pobudzeni i energiczni.

Zarówno u dzieci, jak i dorosłych zbyt duża ilość kofeiny może wywołać:

• drżenie całego ciała
  • nerwowość
  • rozstrój żołądka
  • bóle głowy
  • trudności z koncentracją
  • trudności z zasypianiem
  • zwiększoną czynność akcji serca
  • podwyższenie ciśnienie krwi

Kofeina pojawia się m.in. w Coca-Coli, Pepsi itp. Należy zaznaczyć, że dzieci nie powinny pić ich w dużych ilościach nie tylko z powodu kofeiny, ale także dużej ilości cukrów, jaka się w nich znajduje, ponieważ to prowadzi do otyłości, cukrzycy, próchnicy zębów i wielu, wielu innych schorzeń.

Oprócz tego kofeina odwadnia organizm, powodując częstsze oddawanie moczu. Należy pamiętać, że zarówno od kofeiny, jak i cukru można się uzależnić. Dzieci pijące dużo napojów zawierających te substancje po ich odstawieniu są narażone na objawy odstawieniowe, np. bóle głowy, mięśni, depresję i drażliwość. Kofeina może również nasilać choroby serca oraz powodować zaburzenia układy nerwowego!